MeRLí és un repositori de recursos digitals educatius, desenvolupat pel Departament d'Educació, fruit del treball conjunt que la comunitat educativa ha realitzat en l'elaboració, catalogació i indexació dels propis recursos i materials produïts dins l'àmbit educatiu català.
La vostra col·laboració compta | |
El veritable valor de MeRLí consisteix en què els recursos referenciats han estat creats i catalogats per la pròpia comunitat educativa i que ofereix als docents la posssibilitat de participar activament fent comentaris i valoracions sobre els recursos. Cada recurs té associada una fitxa amb descriptors com el nivell, l'àrea, la descripció, paraules clau... La fitxa ofereix als usuaris/àries XTEC la possibilitat de fer comentaris sobre el recurs i de valorar-lo. Aquests comentaris i valoracions seran, sens dubte, de gran interès i utilitat per a la comunitat educativa. MeRLí també disposa d'un fòrum de debat per a comentaris i suggeriments. Per participar-hi cal identificar-se com a usuari/ària XTEC. En cas de no recordar o no disposar d'identificador XTEC, cal dirigir-se a: identificador personal d'XTEC. |
Com s'ha catalogat | |
El procés de catalogació es va iniciar la primavera de 2007 i hi han participat professores i professors de les diferents àrees i nivells eduactius. Actualment, en el procés de catalogació, s'ha iniciat la inclusió d'etiquetes sobre competències bàsiques i competències generals de batxillerat.
|
MeRLí comença a caminar | |
MeRLí és el repositori de recursos digitals educatius que el Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya posa a disposició de tota la comunitat educativa amb l'ànim de facilitar la catalogació, difusió i cerca de materials educatius digitals. A MeRLí s'hi poden trobar, entre altres, materials de:
En aquest moment ja s'han catalogat més de 6.200 recursos i està previst que el catàleg creixi amb nous materials i tipologies de recursos digitals i amb la incorporació d'altres nivells educatius (formació professional específica, ensenyaments d'esports, ensenyaments artístics...). |
No hay comentarios:
Publicar un comentario