Un magnífico recurso que vale la pena explorar a fondo tanto por sus textos, imágenes, gráficos y mapas específicos como por sus recursos complementarios (actividades, imágenes, modelos de comentario, enlaces etc.).
Reproduzco su introducción:
Des de la Fundació del Món Rural volem reflexionar sobre les realitats específiques i diferencials del món rural català. Entenem la ruralitat com un espai amb activitats econòmiques dinàmiques i diversificades, amb les que els seus habitants preserven el territori i les seves riqueses naturals i culturals. Treballem per que es valori, es conegui i es difongui la contribució que fa la Catalunya rural i les persones que hi viuen i treballen al conjunt del país.
Aquest Atles de la Nova Ruralitat té els seus orígens en la voluntat de dotar-nos d’un document de base, visual, gràfic i d’alt valor per comprendre el Món Rural català. Va néixer amb la pretensió de donar una visió real i moderna de Catalunya, però des d’una perspectiva rural. Un document que fos un reflex acurat de la Catalunya interior, la menys poblada, la més agrària, on les activitats econòmiques i socials, i la seva gent s’hi veiessin ben descrits i reflectits, i tot això en relació amb tot el territori català.
Els materials que conformen aquest atles es presenten ara en aquesta plataforma amb l’objectiu de facilitar-ne el seu ús a les escoles i als instituts. Constitueixen una eina bàsica per conèixer el territori i aprendre a treballar amb mapes, gràfics, imatges... A part del material gràfic de l’atles, es donen unes orientacions didàctiques i es faciliten quatre exemples d’aplicació a l’ aula. També hi apareixen quatre models de comentari que es poden aplicar al conjunt de materials de l’atles.
Els materials que conformen aquest atles es presenten ara en aquesta plataforma amb l’objectiu de facilitar-ne el seu ús a les escoles i als instituts. Constitueixen una eina bàsica per conèixer el territori i aprendre a treballar amb mapes, gràfics, imatges... A part del material gràfic de l’atles, es donen unes orientacions didàctiques i es faciliten quatre exemples d’aplicació a l’ aula. També hi apareixen quatre models de comentari que es poden aplicar al conjunt de materials de l’atles.
Aquest conjunt de mapes, gràfics, quadres i imatges seran de gran utilitat didàctica perquè els nostres alumnes aprenguin a interpretar el seu entorn, perquè es plantegin preguntes sobre la seva realitat, en definitiva, perquè coneguin el seu territori i se sentin part integrant de la societat on viuen. Cal donar als nostres estudiants un missatge positiu de futur, un protagonisme i un nivell d’implicació, que sàpiguen que ells poden millorar aquest espai on viuen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario