McDonald's es rebel·la contra el terme 'McJob' del diccionari Oxford
La marca de menjar ràpid ha iniciat una ferma campanya per canviar la definició pejorativa del terme 'McJob' que recull el diccionari Oxford, que ho defineix com "un treball mal pagat, mancat d'estímuls i amb poques perspectives de futur"
La cadena de restaurants McDonald's va iniciar avui en el Regne Unit una campanya per a canviar la definició pejorativa del terme "McJob" en el diccionari Oxford. El diccionari britànic ho defineix com "un treball mal pagat, mancat d'estímuls i amb poques perspectives de futur". Segons el vicepresident de McDonald's en el Regne Unit, David Fairhurst, aquesta definició hauria de canviar i qualificar el treball com "estimulant i gratificant, que ofereix serioses oportunitats per a progressar professionalment i proporciona habilitats per a tota la vida".
El terme es va usar per primera vegada a EU el 1980 i es va popularitzar el 1991 pel seu ús en la novel·la Generació X
La companyia, que assegura en un comunicat comptar amb el suport del sector empresarial i de l'educació, ha endegat una campanya per demanar el canvi de la definició de McJob que recull el diccionari Oxford. A cada establiment de McDonald's hi ha, a partir d'avui, un llibre de signatures perquè els clients puguin exercir aquesta petició.
A la tardor, la companyia vol lliurar a l'Oxford University Press, editora del diccionari, les signatures recollides en aquests llibres i les que han arribat a la web www.changethedefinition.com o per mitjà de missatges de mòbil.
El terme es va usar per primera vegada a Estats Units el 1980 i es va popularitzar el 1991 pel seu ús en la novel·la Generació X, de l'escriptor Douglas Coupland.
No hay comentarios:
Publicar un comentario